Dissoldre

Este geoprocés actua sobre una sola capa d'entrada, el tipus de geometria de la qual ha de ser forçosament de polígons. El procés analitza cada polígon de la capa d'entrada, de tal forma que fusionarà en un sol polígon aquells polígons que prenguen idèntic valor per a un camp especificat.

A més, permet introduir el criteri espacial en la decisió de fusionar diversos polígons. D'esta manera, podem seleccionar que perquè dos polígons siguen fusionats, a més de prendre idèntic valor en l'atribut especificat hagen de ser adjacents espacialment.

Açò pot ser d'utilitat en múltiples situacions. Suposem, per posar un exemple, que disposem d'una capa de polígons que representa els municipis d'una determinada comunitat autònoma. En este moment necessitem, per a realitzar un informe, disposar d'una capa de polígons amb les províncies, però en eixe moment no tenim esta informació. Podem generar una capa de províncies llançant el geoprocés Dissoldre, especificant que es fusionaran aquells polígons que prenguen el mateix valor per al camp "PROVCOD" -codi de província-.